Cine are nevoie de cultura romana?

  • Recomandă articolul
In primul rind noi, cei de aici: simpli cititori sau cititori profesionisti, consumatori de produse culturale de toate tipurile – de la carti la expozitii si spectacole (muzicale, teatrale, coregrafice) –, dar si producatori de cultura – autori, editori, regizori, coregrafi, actori, muzicieni, artisti plastici etc. Cu totii sintem interesati de ceea ce se intimpla in spatiul cultural autohton, in pofida divergentelor – nu de putine ori majore – dintre viziuni, mentalitati sau grupari care ne influenteaza (mai mult sau mai putin) perceptiile, reactiile, judecatile de valoare. Cu atit mai de neinteles pare atitudinea – indiferenta, cind nu de-a dreptul ostila – a institutiilor oficiale de la noi care, desi nu au rezultate notabile in domeniul promovarii culturii autohtone, nici nu dau vreun semn ca ar dori sa sprijine sau macar sa popularizeze eforturile pe care le intreprind, in acest scop, altii – persoane particulare sau institutii private. Daca muzica, artele plastice sau spectacolele teatrale circula mai usor, nefiind dependente de cunoasterea limbii, literatura este, inca mai este, eterna „Cenusareasa“. Tocmai de aceea este foarte important ca eforturile de a promova autorii romani pe o piata straina, deja suprasaturata, sa nu se risipeasca in van, in lipsa unor politici culturale […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }