„Cineva spunea ca vocea-i o parere“. Interviu cu Hero LUPESCU

  • Recomandă articolul
S-a nascut la Roman in Moldova si nu la Roma (Italia), cum s-a scris la un moment dat intr-o anumita publicatie. A lucrat timp de 34 de ani la Opera Romana, mai precis din 1954 pina in 1988. A realizat 223 de spectacole, printre care si cele adesea controversate de genul Daciadelor sau al Universiadei. Preda si acum la Conservator, in calitate de profesor asociat. A fost si ramine unul dintre putinii regizori de opera autentici pe care i-a avut teatrul liric romanesc. L-am intilnit la Conservator, in zi de examen. Dupa ce a cintarit si a notat prestatia fiecarui student al sau, am vorbit timp de doua ore, avind ca fundal vocile celor care-si faceau incalzirea pentru examenele urmatoare. Desi era pasionat de tot ceea ce povestea – entuziasmul il ca-racterizeaza si ca om si ca artist –, simteam, din cind in cind, cum auzul ii aluneca, si o data cu el si atentia, spre vocile din hol, care poate interpretau corect, poate nu. De acele voci nu putea face pur si simplu abstractie. Era vorba de acea fascinatie careia i se supune deja de-o viata intreaga. Regie de opera/Regie de teatru Cum ati incepe o discutie despre regia […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }