Cioran revizitat

  • Recomandă articolul
Nu sint un fan Visniec, recunoscind insa ca exista un fan club solid in Romania zilelor noastre, care are deja o traditie bine constituita; ba chiar inteleg, fara sa le aprob, ratiunile si motivatiile prelungitului prestigiu de dramaturgie „tinara“ care insoteste din ’89 incoace literatura pentru scena a autorului. Citeva texte imi plac mult, altele mai putin, majoritatea deloc; dar o discutie serioasa asupra longevitatii de aura a intregii oferte a scriitorului nu incape in nici un caz intr-o cronica de intimpinare. Ce mi se pare insa limpede este ca textul piesei Mansarda la Paris cu vedere spre moarte (generos ofertat de caietul-program al spectacolului de la Nationalul clujean) e subtirel si cu o miza blocata in clisee livresti. Pe scurt, Cioran, acum erou scenic, este surprins in dramatica ipostaza a declansarii si evolutiei bolii Alzheimer, prin intermediul unui sir de intilniri in care realul si imaginarul se amesteca; tinta demersului e de a pozitiona fluid prezenta filozofului in lume si a lumii in gindirea filozofului. Imaginind intilniri (cu un orb care inchiriaza un telescop intr-o piata pariziana, cu propria memorie devenita Doamna care face firmituri, cu functionarii Sectiei de apatrizi a prefecturii pariziene, cu profesorul si cu studentii care […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }