Clarificarea identitară

  • Recomandă articolul
Privind la FNT-ul ultimilor ani, pasul logic al organizatorilor (Ministerul Culturii şi UNITER, în principal) ar fi clarificarea identitară. Conform percepţiei comune, FNT e un club al aleşilor care au strălucit în stagiunea precedentă, un podium al evidenţiaţilor. Care au strălucit în raport cu ce? Care au fost mai buni, mai inovativi, mai îndrăzneţi în comparaţie cu cine? Şi reflectarea unei stagiuni, demers dificil, de tipul aceluia care vrea să surprindă distinct fizionomiile unei mulţimi, cînd, în fond, orice portret colectiv îşi subsumează componentele, afişînd propriile trăsături definitorii. Misiunea directorului artistic e să-i dea conţinut prin spectacolele selecţionate, expoziţii, ateliere, conferinţe, lansări de carte şi ceea ce s-ar mai putea imagina în relaţie cu teatrul ca formă de artă vie. Marina Constantinescu s-a mai aflat o dată într-un mandat de trei ani la conducerea artistică a FNT. Ceea ce a construit curatorial şi a realizat atunci dăduse FNT-ului o alură europeană, modernă, de mare interes. Erau alte condiţii economice, care au îngăduit mai mult. În timpul şi cu bugetul avut la dispoziţie, FNT 2014 a fost o reuniune cu „de toate pentru toţi“: şi teatre de stat, şi companii independente; şi artişti consacraţi, în principal regizori, şi tineri la început […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12885 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }