Conservatorismul didactic in doua ipostaze
- 08-10-2002
- Nr. 137
-
Paul CERNAT
- Actualitate
- 0 Comentarii
Marin IANCU Limba si literatura romana. Manual pentru clasa a XII-a Editura Leda, Grupul editorial Corint, Bucuresti, 2002, 280 p., 95.000 lei Marin IANCU, Alis POPA Limba si literatura romana. Manual pentru clasa a XI-a Editura Petrion Impex, Bucuresti, 2002, 264 p., 59.500 lei Mediocritate si protocronism Manualul de Limba si literatura romana pentru clasa a XII-a al Editurii Corint se „remarca“ prin mediocritate: autorul (Marin Iancu) pare depasit de dificultatea acestei intreprinderi deloc usoare. De la comentariile explicative pina la modul de concepere a exercitiilor, platitudinile confuze abunda. Cutare definitie a romantismului nu spune de fapt nimic: „…romantismul defineste o literatura bazata pe o alta estetica decit cea clasica, o continuare, o amplificare si o potentare a unor conceptii, atitudini, teme si modalitati literare anuntate de sensibilitatea «preromantica»“. Asemenea perle nu constituie defel exceptii. Iata cum e definit postmodernismul: „Fenomen de sinteza, ilustrind o relatie de sincronizare a poeziei postbelice cu o anumita sensibilitate si viziune specifica“. Tare ne temem ca nu lipsa de imaginatie a autorului constituie principala problema, ci o anumita competenta deficitara… In ce priveste exercitiile propuse ca „munca independenta“ sau „dezbateri“, multe dintre ele nu par a avea alt obiectiv decit dezvoltarea suplimentara a lenei […]