CULTURA IMAGINII. Si totusi fotografii… (II)

  • Recomandă articolul
„Ramine totusi de stabilit in ce masura simplul fapt de a inregistra un document care reflecta un eveniment este suficient, acum cind o poate face oricine, cu cine stie ce aparat sau telefon. Ramine de redefinit rolul imaginii in lumea informatiei. Am atins cu totii o noua bifurcatie in lunga istorie a reprezentarilor: de o parte imaginile imediate si digitale, de cealalta, fotografia de autor.“ Fotografia, cea care a inspaimintat, acum mai bine de o suta de ani, lumea picturii, se vede astazi intr-o situatie similara. Daca aparitia televiziunii a dat o grea lovitura revistelor ilustrate (sa nu uitam ca Look si Life si-au incetat aparitia, iar Paris Match si-a redus formatul!, pentru a da doar citeva exemple), fotografia digitala de amator ameninta acum breasla profesionistilor. Totusi, documentele digitale (le putem numi oare fotografii?) din Irak si din Oceanul Indian sint doar documente. Intr-o societate dominata de vizual, rolul redefinit al fotografului este de a transmite mesaje, indoieli sau certitudini, credinte si dorinte. Un portret, o atitudine, un simplu gest capturat de profesionisti contin atribute specifice spiritului uman. Au existat mari fotografi ai lumii, dar cei mai importanti abia urmeaza – cei care vor realiza imagini ce ne vor pune […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }