CULTURA IMAGINII. Si totusi fotografii… (II)
- 21-04-2005
- Nr. 265
-
Bogdan HRIB
- Rubrici
- 0 Comentarii
„Ramine totusi de stabilit in ce masura simplul fapt de a inregistra un document care reflecta un eveniment este suficient, acum cind o poate face oricine, cu cine stie ce aparat sau telefon. Ramine de redefinit rolul imaginii in lumea informatiei. Am atins cu totii o noua bifurcatie in lunga istorie a reprezentarilor: de o parte imaginile imediate si digitale, de cealalta, fotografia de autor.“ Fotografia, cea care a inspaimintat, acum mai bine de o suta de ani, lumea picturii, se vede astazi intr-o situatie similara. Daca aparitia televiziunii a dat o grea lovitura revistelor ilustrate (sa nu uitam ca Look si Life si-au incetat aparitia, iar Paris Match si-a redus formatul!, pentru a da doar citeva exemple), fotografia digitala de amator ameninta acum breasla profesionistilor. Totusi, documentele digitale (le putem numi oare fotografii?) din Irak si din Oceanul Indian sint doar documente. Intr-o societate dominata de vizual, rolul redefinit al fotografului este de a transmite mesaje, indoieli sau certitudini, credinte si dorinte. Un portret, o atitudine, un simplu gest capturat de profesionisti contin atribute specifice spiritului uman. Au existat mari fotografi ai lumii, dar cei mai importanti abia urmeaza – cei care vor realiza imagini ce ne vor pune […]