Cum il urmez eu pe T.D. Lisenko si nu pe Radu Gabrea (I)

  • Recomandă articolul
Reputatul regizor Radu Gabrea – caruia nu uit niciodata sa-i afirm cota de unicitate, pentru demonstratia intersistemica implicita din filmul turnat in exil, Un barbat ca Eva (1981) – si-a adus inainte de Pasti o contributie nesperata, la rindu-i unica, pentru limpezirea apelor furtunoase din paharul de amar filmic local. Este interventia sa in colocviul Cine va scoate din impas cinematografia romana – Observator cultural nr. 8 (265). Unicitatea contributiei constind in faptul ca – fara sa ia in seama nici una dintre intrebarile chestionarului-invitatie, privind „schimbarea“ reglementarilor in vigoare si „reforma institutionala“, pentru „iesirea din punctul mort in care s-a ajuns din nou“ – deconspira pentru prima data resorturile culturale ale status quo-ului antireformist, binecunoscut fostului presedinte al Oficiului National al Cinematografiei (din 1997 pina in 1999, cind a fost destituit de cei ce-l numisera), dar cunoscut si ulterior, pina la infatisarile de ultima ora. – Radu Gabrea si eroarea dupa Karl Jaspers Radu Gabrea are meritul relansarii discutiei de la zero si din punctul nevralgic, caci, spre sfirsitul interventiei sale, schiteaza o teorie a erorii inspirata de Karl Jaspers: „Ea apartine actiunii, ii este congenitala si impotriva ei, a erorii, trebuie luptat“. Perfect, numai ca in cazul nostru, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }