Cum judecăm lucrările de artă din epoca socialistă?

Pornind de la o lucrare de Lelia Zuaf

  • Recomandă articolul
Răsfoind numarul din 28 iunie 2012 al revistei Cultura, am remarcat pe pagina Cultura mozaic un articol intitulat „Altfel de spaţii, altfel de naşteri“, semnat de Cristina Alexandra Pop. Autoarea articolului comenta o carte de Gail Kligman, apărută în 1998, The politics of duplicity: Controlling Reproduction in Ceausescu’s Ro­mania (Ulterior am aflat că această cartea fost tradusă în limba română și a apărut la Editura Humanitas în anul 2000). Comen­tariile autoarei articolului păreau să se concentreze asupra problemei exploziei demografice globale. M-am oprit repede din citit deoarece atenţia mi-a fost brusc captivată de fotografia care însoţea articolul – coperta cărţii recenzate. Motivul: fotografia reda o sculptură monumentală, Mama şi copilul, realizată de o bună prietenă de-a mea, Lelia Zuaf, în anii ’50 ai secolului trecut, pe vremea cînd mai locuia şi lucra la Bucureşti (actualmente locuiește în Haifa – Israel). Monumentul reprezintă o femeie tînără cu un copil pe umăr, păşind plină de elan. Sculptura a luat în anii aceia un premiu internaţional important la Paris şi, din cîte îmi amintesc, poate fi văzută pe Bulevardul Metalurgiei, fiind plasată pe spaţiul verde care desparte cele două fîşii de circulaţie a vehiculelor. Ceea ce m-a uluit acum cîţiva ani, cînd am […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.