DANS. Dezastrele amorului carnal si reusitele amorului profesional
- 01-07-2003
- Nr. 175
-
Vivia SANDULESCU
- Arte
- 0 Comentarii
Intilnirea dintre Mihai Maniutiu si compania Teatrului de Balet Oleg Danovski din Constanta era inevitabila. Pe de-o parte, Mihai Maniutiu pare tot mai fascinat de puterea de expresie nonverbala a corpului, cit si de domenii artistice mai putin „umblate“: dansul sau opera. Pe de alta, la Constanta exista un adevarat laborator in continua fierbere, in care balerinii invata constant sa-si depaseasca limitele, sa joace, sa vorbeasca si sa cinte. Cit despre echipa, formula Maniutiu-Stefanescu-Vilsan are deja antecedente de colaborare consistente si benefice. Doar ponderea aportului fiecaruia s-a deplasat de la un spectacol la altul, in sensul unei tot mai largi inlocuiri a cuvintului cu miscarea, pina la cele 16 lectii despre dezastrele amorului carnal, unde Maniutiu se retrage in umbra regiei si a scenariului, impingind-o in prim-plan pe Vava Stefanescu, aceasta avind astfel ocazia primei ei creatii de amploare. Superb colajul muzical alcatuit din fado-uri portugheze, in care inserturile din anonimi medievali au efectul unor picaturi de ploaie sfiriind pe asfalt. Splendide decorurile si light design-ul (acelasi Mihai Maniutiu), creind o atmosfera de sanatoriu in aer liber, ca si costumele Iulianei Vilsan, in variatiuni pe tema albului sau lucrind cu pete mari de culoare putreda. Bruierea contactului cu realitatea, melancolia […]