DANS. Dezastrele amorului carnal si reusitele amorului profesional

  • Recomandă articolul
Intilnirea dintre Mihai Maniutiu si compania Teatrului de Balet Oleg Danovski din Constanta era inevitabila. Pe de-o parte, Mihai Maniutiu pare tot mai fascinat de puterea de expresie nonverbala a corpului, cit si de domenii artistice mai putin „umblate“: dansul sau opera. Pe de alta, la Constanta exista un adevarat laborator in continua fierbere, in care balerinii invata constant sa-si depaseasca limitele, sa joace, sa vorbeasca si sa cinte. Cit despre echipa, formula Maniutiu-Stefanescu-Vilsan are deja antecedente de colaborare consistente si benefice. Doar ponderea aportului fiecaruia s-a deplasat de la un spectacol la altul, in sensul unei tot mai largi inlocuiri a cuvintului cu miscarea, pina la cele 16 lectii despre dezastrele amorului carnal, unde Maniutiu se retrage in umbra regiei si a scenariului, impingind-o in prim-plan pe Vava Stefanescu, aceasta avind astfel ocazia primei ei creatii de amploare. Superb colajul muzical alcatuit din fado-uri portugheze, in care inserturile din anonimi medievali au efectul unor picaturi de ploaie sfiriind pe asfalt. Splendide decorurile si light design-ul (acelasi Mihai Maniutiu), creind o atmosfera de sanatoriu in aer liber, ca si costumele Iulianei Vilsan, in variatiuni pe tema albului sau lucrind cu pete mari de culoare putreda. Bruierea contactului cu realitatea, melancolia […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }