DANS. „În Europa de Vest, oamenii şi-au cam pierdut interesul pentru dans“

Dialog cu coregraful Massimo GERARDI

  • Recomandă articolul
Domnule Massimo Gerardi, nu sînteţi pentru prima dată în România. Ştiu că aţi mai fost anul trecut la Liceul „Floria Capsali“, unde aţi pregătit anii terminali în dansul contemporan. Aş vrea să vă întreb dacă pentru spectacolul Depeche Dance, a cărui premieră tocmai a avut loc la Teatrul Odeon, aţi lucrat cu cei pe care i-aţi cunoscut atunci. E adevărat că nu sînt pentru prima dată în România. Anul trecut am stat puţin mai mult, i-am urmărit pe liceenii cu care am lucrat, care au participat şi la o competiţie. Deşi sînt foarte mulţumit de felul în care s-au prezentat, pentru actuala producţie am susţinut, împreună cu Răzvan Mazilu, o audiţie. În decembire 2009, am selectat un grup mixt de protagonişti, cu backgrounduri diferite. În comun au însă o energie extraordinară, care a făcut lucrurile să meargă formidabil. Toţi sînt foarte, foarte tineri.   Unul dintre lucrurile la care ne-am uitat cu atenţie a fost interesul lor pentru dansul contemporan. Era important să fie cu adevărat puternic. Am reţinut şi faptul că unii dintre ei au deja ceva experienţă în materie. Nu vin neapărat cu o bază formată în baletul clasic, lucru care este folositor, fără îndoială, dar nu obligatoriu. […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }