DE-CLIC(K)/ATELIER DESCHIS. Gheorghe Crăciun, creator total

  • Recomandă articolul
Lumea literară, sau cercul consumatorilor şi al producătorilor de texte, în limbaj verbal, nu comunică, se poate spune, deloc, la noi, cu lumea plastică, sau cu cercul consumatorilor şi al producătorilor de vizual, de arte vizuale. Lansarea, pe 15 ianuarie anul acesta, în ceainăria de la Cărtureşti-Verona, a seriei de autor, de la Cartea Românească, Gheorghe Crăciun, primele două volume (Acte originale / Copii legalizate şi Mecanica fluidului), în paralel sau în ambianţa unei expoziţii din desenele acestui scriitor, ar fi trebuit să constituie un moment privilegiat, de (în sens literal) excepţie, dacă nu de cotitură, în (non-)relaţia autohtonă dintre verbal şi vizual, Gheorghe Crăciun fiind un exemplu rarissim, pentru cultura română, de autor „total“, în sensul practicării unui continuum între literar şi plastic, a unui gest semiotic total, dacă putem spune aşa. Mai bine spus, astfel de autori nu sînt chiar atît de rari la noi, dar întotdeauna conştiinţa culturală publică privilegiază spontan, reflex literarul, verbalul în detrimentul vizualului, care este privit doar ca o anexă şi ca un bonus. Reechilibrarea acestor două macro-componente ale culturii (occidentale) este un gest terapeutic, în sensul ne-separării culturii de „public“, de „consumatori“. Cînd nu scria, aşadar, sau de fapt în timp ce […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12888 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }