De la Arad la Venetia de Jos

Kinema Ikon in gondola digitala

  • Recomandă articolul
Voi incerca sa structurez succint si coerent trei componente ale textului: povestea grupului Kinema Ikon, ultima lui lucrare colectiva, intitulata alteridem.exe_2 si prezentarea acesteia la pavilionul romanesc al Bienalei venetiene din acest an. Cel mai longeviv grup romanesc de arta contemporana – aripa experimentala, Kinema Ikon, tocmai implineste 33 de ani, trecind el prin trei etape distincte. Prima a durat intre 1970-1989, sub marca filmului experimental, insumind 60 de scurt-metraje de autor. In acea perioada a functionat o interdictie totala ca aceste productii sa depaseasca frontierele tarii, eveniment care totusi s-a produs dupa ’89, cind am onorat o mai veche invitatie a Centrului Georges Pompidou, prezentind 20 de filme in doua seri consecutive la Cinéma du Musée. Sub acest aspect trebuie sa subliniez o prima observatie importanta: restrospectiva KI a fost impecabil organizata, doar ca trendul filmului experimental era in plina extinctie; asadar, o partida pierduta. A doua etapa s-a consumat intre 1990-1993, sub semnul artei alternative de genul video-art si video-instalatii. Un fel de mini-tranzitie intre ceea ce a fost si digitalul care va sa vie. Mai exact, am produs lucrari de grup si de autor, cu care am participat la expozitiile Fundatiei Soros pentru Arta Contemporana, inclusiv Experiment […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }