De la filmul antropologic la antropologii ale corpului

  • Recomandă articolul
La cea de-a cincea bienală a Festivalului de Film documentar (AFF), ce a avut loc la Sibiu, organizat de ASTRA Film, au participat peste 150 de filme despre istoria recentă a lumii, în selecţia lui Dumitru Budrală, Michael Yorke, Michael Stewart şi Mihai Fulger. Dacă ar fi să discutăm evoluţia acestui festival în termeni de orientare cultural-artistică&ideologică, vom putea observa cum, de-a lungul vremii, AFF s-a recomandat pe sine, de la începuturile sale din 1993 şi pînă acum, ca „the first initiative in Romania to promote documentary film and visual anthropology“1. S-ar zice că, în afară de cantitatea filmelor candidate, nimic nu s-a schimbat, însă la ediţia de anul acesta, expresia „film documentar“ apărea, în cadrul discursului oficial, în flexiune liberă cu, deja, expresia „film antropologic“. Şi s-ar mai zice că această observaţie este una banală, statistică, însă ea are menirea de a puncta adecvarea discursului AFF la discursul general asupra cunoaşterii, o adecvare solicitată şi reclamată de chiar diversitatea filmelor participante, inserate de către organizatori în categoriile „International“, „Europe“, „Romania“, „Student“, alternate cu programe speciale, „The Unknown Neighbour – Turkey“, „Portrait: Leonard Retel Helmrich“, „Les petits matins du monde“, „Focus: Made in Romania“, „Romanian New Wave&Documentary Film“, „Public Interest […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.