De la Trilogia antica la Trilogia taraneasca

  • Recomandă articolul
Nu cred ca a face o dramatizare dupa opera unui scriitor sau a monta o piesa a unui autor care se intimpla sa fie si directorul teatrului este a priori imoral – cu un Havel ca director, lumea ar fi mai saraca daca piesele lui n-ar mai fi jucate din astfel de ratiuni pudibonde. Doar treburile prost facute sint imorale, cu precadere in arta. Iar Crima pentru pamint, adaptarea facuta la Nationalul bucurestean de Grigore Gonta dupa romanul omonim al directorul teatrului, Dinu Sararu, este, din acest punct de vedere, profund imorala. O prietena-critic de teatru, cu care am impartit locurile pentru presa la premiera acestei Crime…, imi atragea atentia ca, in urma cu zece ani, pe aceeasi scena Andrei Serban monta Trilogia antica. In conditiile in care premiera la Ispita lui Vaclav Havel trece aproape pe nesimtite – a fost singura la care nu s-au ocupat toate locurile, nici macar in nu foarte incapatoarea Sala Amfiteatru –, Crima pentru pamint, o piesa de trei ore (mai mult sau mai putin), se joaca, in sala cu 1100 de locuri, fara pauza, ca sa nu plece spectatorii. In decoruri ample, demne de Cintarea Romaniei, in acest prim act de trilogie taraneasca […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }