Debut şi final cu premiere

  • Recomandă articolul
Dedicată acestui „prinţ-artist din Renaştere“, după cum îl numeşte Mihai Măniuţiu pe George Banu, ediţia a treia a Întîlnirilor Internaţionale de la Cluj a beneficiat de sprijinul şi de inspiraţia lui George Banu nu numai în ceea ce priveşte evenimentele conexe, precum dezbaterile, lansările de carte, vernisajele etc., George Banu oferind sugestii şi pentru realizarea spectacolelor, de pildă propunînd texte de Aureliu Manea sau textul lui Johannes von Tepl, după care Mihai Măniuţiu a montat Plugarul şi moartea.   Deşi nu a existat o temă comună drept criteriu pentru selecţia spectacolelor, la Întîlnirile de la Cluj s-au reunit montări care, poate cu excepţia spectacolului lui Dabija, abordează o tematică ce gravitează în jurul ideii de moarte care zădărniceşte orice altă speranţă sau care, în orice caz, ar trebui să îl facă pe om să-şi dea seama de ridicolul şi de inutilitatea actelor sale. Este o temă tratată variat, de multe ori ironic şi grotesc, ca în Plugarul şi moartea, alteori sobru şi întunecat, aşa cum se observă în Născut pentru niciodată. În vecinătatea acestei tematici, se află ideea vieţii care-şi nu-şi mai găseşte coerenţa şi care, în lipsa unor repere, fie ele şi iluzorii, devine de neînţeles, absurdă. Nu întîmplător, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }