Debuturi şi premiere la Filarmonica „George Enescu“

  • Recomandă articolul
Dimineţile de duminică inspiră bucureşteanul la activităţi felurite: casnice (confortabile), religioase (contemplative), comerciale (active) sau la volan (temperamentale). În liniştea matinală, un concert nu se prea potriveşte, tot ce e cultural sau monden solicitînd o formă la care oraşul te predispune în mod tradiţional, într-un decor nocturn. De-asta nici nu mi-am făcut iluzii că al doilea concert cu debuturi la Filarmonică, de pe 21 iunie, va avea mai mulţi oameni în sală decît pe scenă, aşa cum s-a întâmplat şi cu o săptămînă înainte.   Nu te poţi aştepta oricînd şi oricum să trăieşti o experienţă extrasenzorială, dar, în condiţiile date, o înviorare n-ar fi stricat. Primul a urcat pe scenă violonistul Adrian Dima, care a interpretat Concertul nr. 5 pentru vioară şi orchestră de W.A. Mozart. Venit în urma indisponibilităţii de ultimă oră a Deliei Diaconescu, studentul în primul an la Universitatea de Muzică din Bucureşti s-a prezentat onorabil. La sfîrşit, mi-aş fi dorit, totuşi, să ştiu şi cum ar fi cîntat cea pe care a înlocuit-o. Dirijorul Leonard Boga a rămas apoi la pupitru pentru uvertura-fantezie Romeo şi Julieta de P.I. Ceaikovski. Deşi marii specialişti ai simfonismului – germanii – nu l-au recunoscut drept unul de-al lor, instrumentiştii […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }