„Der Sturm – centrul avangardei“

Elevul şi profesorul: M.H. Maxy şi Arthur Segal

  • Recomandă articolul
Hotărît să devină artist plastic, stăpîn pe mijloacele sale de expresie, tînărul pictor Max Herman pleacă în vara anului 1922 în Germania, la Berlin, pentru a-şi desăvîrşi tehnica şi cunoştinţele teoretice. Ce l-a determinat să ia drumul Berlinului şi nu al Parisului, aşa cum făcuseră mulți înaintaşi? În primul rînd, influența lui Iser – mentor spiritual şi primul său dascăl, care de altfel l-a şi alintat, spunîndu-i „Maxy“, şi care, la rîndu-i, avusese o perioadă de studii la München. A contat mult şi faptul că în Capitala germană se stabilise Arthur Segal, cunoscut al familiei Herman şi profesor la Kunstakademie, care putea fi un sprijin pe multe planuri.  Uşa galeriei din Postdamer Strasse îi era larg deschisă! Max Herman începe să picteze în aer liber la periferia Berlinului – dovadă fiind lucrările de la Grünwald. Curînd, va fi captivat însă de nou. Vizitează muzeele, participă la viața culturală, e acceptat în cercurile plasticienilor moderni. În iunie 1922, vizitează Meissen şi Weimar, unde are un prim contact cu Şcoala de artă decorativă a Bauhausului. Face apoi o călătorie pe insula Rügen, unde se afla şi Segal. Aici opera lui începe desprinderea de tiparele clasice şi nervozitatea noului începe să mijească. Aerul […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }