Design electoral
- 28-11-2000
- Nr. 40
-
Vlad A. ARGHIR
- EVENIMENT
- 0 Comentarii
Lipite cu pap in cinci straturi – o munca facuta, judecind dupa stilul inconfundabil, de-o unica firma care-si plateste angajatii in acord – publicitatea electorala a inundat Bucurestiul. Ai lor lipiti peste-ai nostri si viceversa; afisele sint patate, fac cute, atirna si se rup, se-ntind peste tot in rinduri sui si monotone. O incredibila, si prea putin utila, risipa – un peisaj dezolant in orasul care incepea sa dea semne de curatenie. O documentare sumara se poate face si culegind material electoral de pe jos – zace din belsug la Universitate. La douazeci de metri mai incolo, citiva tineri ti-l ofera insa amabili, situatie perfect ridicola. Mai spre marginea orasului densitatea masinariilor comunicationale scade, dar stilul e acelasi. Se vor dovedi greu de curatat zidurile, stilpii, gardurile, vitrinele – si privirile noastre. Excesul de imagini indistincte si de mesaje liminare e egal cu anularea oricarui mesaj, daca nu sugereaza cumva ca activitatea politica se limiteaza la un carnaval cu confetii supradimensionate. Pe linga anestezia nervului politic al cetatenilor, o paguba de mii de tone de hirtie si de zeci de miliarde de lei, imputabila nesimtirii de partid, sau lacomiei prestatorilor de servicii, sau unor farseuri cinici, sau vreunor nepoti; si, […]