Despre adevăratul flamenco şi estetica sa minimalistă

Juan Carlos Vidal, directorul Institutului Cervantes din Bucureşti

  • Recomandă articolul
Flamencoul este, cu adevărat, una dintre manifestările artistice cele mai puternice ale tradiţiei culturale spaniole. Eu sînt din nordul Spaniei, din Asturias, aşadar departe de centrele importante în care s-a dezvoltat arta flamenco, adică Andalucia în primul rînd, apoi Murcia şi Catalunia şi, în mai mică măsură, Extremadura. Arta flamenco este, cu prioritate, o artă a sudului şi tre-buie să recunosc că, aflîndu-mă la mare de-părtare geografică de această matcă, fla-menco a fost mult timp, chiar şi pentru mine, un fel de loc comun, o imagine de carte poş-tală bună pentru turişti, un stereotip. Am intrat cu adevărat în contact cu flamenco atunci cînd am devenit director de centre Cervantes, în diverse locuri ale lumii. Mi-am dat seama repede că e vorba nu doar despre o artă profundă, ancestrală, ci  despre o artă de o mare versatilitate şi astfel, cîteodată, ajunge cu mare rapiditate în zone cu totul avangardiste. Este o artă ce posedă o enormă capacitate de a se transforma în izvor de inspiraţie pentru importante creaţii ale modernităţii artistice şi culturale spaniole.   Flamenco este o sinteză perfectă între tradiţie şi avangardă, iar autenticul flamenco are o este-tică aproape minimalistă, care pune în scenă o tragedie şi o […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12885 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }