Despre limita in documentar

  • Recomandă articolul
Protagonistul filmului Cold Waves: Razboi pe calea undelor de Alexandru Solomon este un personaj colectiv fascinant, pe care nu va va fi deloc greu sa-l simpatizati: redactorii romani ai postului de radio Europa Libera au inca o aura eroica – daca nu chiar mitica – pentru sutele de mii de oameni care le ascultau cu sfintenie spusele in anii ’70-’80. Pe atunci, regizorul de azi nu se numara printre fani, insa tatal sau nu pierdea nici una dintre emisiunile de seara transmise de la München. In aceasta amintire putem descoperi imboldul initial al cineastului, acela de a intelege sursa fascinatiei exercitate de niste voci fara chip asupra unui popor intreg. Insa principala explicatie a faptului ca un lungmetraj care se apropie de doua ore nu-si plictiseste deloc spectatorii este, cred eu, existenta unui antagonist puternic – si, fara indoiala, detestabil. In acest al doilea personaj colectiv intra mai multe grupuri: aparatul de partid (in frunte cu tartorul Ceausescu), Securitatea (si in special compartimentul „Eterul“), teroristii internationali angajati de statul roman (dintre care se distinge figura celebrului Carlos Sacalul), dar si – atentie! – sefii americani de la Europa Libera, cei care ii tineau in friu pe redactorii romani, interzicindu-le sa […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }