Despre productia discursului jurnalistic

  • Recomandă articolul
Luminita ROSCA Productia textului jurnalistic Editura Polirom, Colectia „Collegium. Media“, Iasi, 2004, 232 p. Cartea Luminitei Rosca Productia textului jurnalistic analizeaza textul jurnalistic cu scopul declarat „de a marca interesul pentru situatia complexa care genereaza textul de presa si care se constituie dintr-un complex de factori sociali, institutionali, psihologici si lingvistici“ (p. 9). Cele patru mari capitole ale carti sint: Limbajul jurnalistic, Textul jurnalistic, Compozitia si Limba si stil. Limbajul jurnalistic este considerat „o modalitate specifica de selectie si asamblare a faptelor de limba, ca o consecinta a rigorilor impuse de o situatie de comunicare“ (p. 21). Autoarea face o trecere in revista a teoriilor limbii care s-au conturat de-a lungul secolelor, amintind problematica stilurilor functionale si, in mod special, caracteristicile stilului publicistic. Perspectiva istorica asupra textului jurnalistic justifica definirea actului de comunicare jurnalistica drept un „act institutionalizat“ (p. 27). Luminita Rosca aminteste – in ordine cronologica – etapele constituirii limbajului jurnalistic romanesc si ale procesului de individualizare a acestuia (perioada 1840-1900). De asemenea, in subcapitolul Consolidarea sistemului de comunicare al mass-media, autoarea prezinta fragmente din Legea presei, din Constitutie si din legislatia asociatiilor profesionale din perioada 1862-1988. Capitolul Textul jurnalistic cuprinde o definitie a conceptului de text si o […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }