Despre Ratiune si Credinta. Evanghelistii

  • Recomandă articolul
Cele ce urmeaza nu sint o pledoarie pro sau contra. Mai degraba o critica, poate mai putin sistematica, dar o judecare pornind de la un pretext, si nu de la un text. – Pretextul Marturisesc ca mi se pare stupefiant contextul creat de punerea in scena a unei piese de teatru, Evanghelistii de Alina Mungiu-Pippidi, publicata in 1993 la Editura UNITEXT (consecinta a faptului ca fusese cistigatoarea Concursului „Cea mai buna piesa romaneasca a anului 1992“) si de Modern International Drama (New York, 1996), reprezentata scenic in acest decembrie pentru prima oara in Romania la Ateneul Tatarasi din Iasi. Reactii publice ale Bisericii Ortodoxe Romane (BOR), ale Bisericii Romano-Catolice, dar si ale citorva personalitati ale vietii publice culturale din Romania sint identice cu acelea aparute in 1993, la publicarea piesei. Nimic nu s-a schimbat. Piesa redevine un pretext nu pentru o dezbatere, ci pentru incriminare si condamnare. Ceea ce este particular e ca referinta directa este la reprezentarea scenica a piesei, acum, la faptul ca ea e facuta publica, si nu la textul piesei, vechi de 12 ani. Ma gindesc inca o data la faptul ca Evanghelistii este o piesa de teatru. Decizia juriului UNITER din 1992 de a o […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }