Destin ingrat: cataloagele/albumele de expozitie

  • Recomandă articolul
Tiparite cu mari eforturi, de multe ori in ultimul moment sau chiar dupa ce vernisajul a avut loc, cataloagele de expozitie joaca totusi un rol important in Romania, in absenta unei adevarate piete editoriale de arta. Atunci cind reusesc sa se transforme in veritabile albume de autor ori de grup, ele devin – sau ar trebui sa devina – evenimente de egala importanta cu expozitiile insele. Cu conditia ca ele sa fie semnalate, sa circule, sa se gaseasca la vinzare si dupa aceea. Merita – de asemenea – citite multe dintre textele insotitoare, care, din pacate, s-a cam intimplat sa ramina printre putinele forme de exprimare ale criticii romanesti de arta, solicitate rar sau deloc de presa si de edituri. Ca sa dam si un exemplu concret, dintre cele mai recente, iata catalogul expozitiei Geta BRATESCU de la Muzeul National de Arta din Bucuresti, conceput de artista impreuna cu criticul Ruxandra BALACI: un splendid album retrospectiv, imagine panoramica asupra unei spectaculoase cariere – dar de cite semnalari a avut el, albumul, parte in perioada in care expozitia Geta BRATESCU a fost deschisa, inainte si dupa Anul Nou 2000, sau dupa aceea?…
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }