Dificultati in aplicarea legii

  • Recomandă articolul
Discutia despre calitatea in educatie nu este noua. Intregul efort reformator al perioadei 1998-2000, care a insemnat punerea in aplicare a unei noi viziuni curriculare in invatamintul preuniversitar romanesc, cu toate consecintele sale la nivelul relatiei profesor-elev, al manualelor scolare, al evaluarii rezultatelor scolare si al managementului educational, a fost justificat prin ideea unei noi calitati in educatie. Sa ne amintim apoi ca, in iunie 2000, Ministerul Educatiei a avut initiativa organizarii in Romania a unei Conferinte a ministrilor educatiei din tarile europene, care a avut ca tema Calitatea in educatie si coeziunea sociala. Foarte recent, in cadrul Proiectului pentru Invatamintul Rural finantat de Banca Mondiala, a fost elaborat un Sistem National de Indicatori pentru Educatie (SNIE) care, corect aplicati, se pot transforma intr-un foarte util instrument „destinat tuturor celor implicati in definirea, implementarea si evaluarea politicilor educationale1“ in Romania. Nu au lipsit nici studiile de referinta dintre care am mentiona Tcoala la rascruce. Schimbare si continuitate in curriculum-ul invatamintului romanesc2, ampla si temerara tentativa de evaluare a schimbarilor produse in educatia ultimilor ani. – O reglementare necesara In acest context, recenta initiativa a Ministerului Educatiei si Cercetarii de a elabora un proiect de lege a calitatii nu poate sa […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }