Din unghiul literatului

  • Recomandă articolul
Am mai spus-o, inca demult, dar cel putin in astfel de cazuri merita sa-ti asumi riscul redundantei: in primii cinci, sase ani de dupa 1989, UNITER a fost, in plan teatral, cam ce a fost Humanitas in lumea editoriala si Muzeul Taranului Roman din unghiul revalorizarii sacralitatii rurale, ori, mai incoace, a marcat in chip substantial elita breslei precum aveau s-o faca (fiecare in felul sau si cu motivatii aparte) Fundatia Anastasia in sfera gindirii religioase, si N.E.C.-ul lui Andrei Plesu pentru tot ce va sa zica sincronizarea culturala a spiritului universitar de cercetare stiintifica. Spre deosebire, insa, de Andrei Plesu, Gabriel Liiceanu, Horia Bernea si Sorin Dumitrescu, hatisul defrisat de Ion Caramitru si colaboratorii sai apropiati a fost mult mai dur, mai umbros, tenace, mai inveninat in reactiune; fracturata adesea si deturnata, sabotata harnic din interior si atacata sistematic din afara, cind calarind pe cai mari, cind sleita ca o mirtoaga, UNITER a trecut cu bine, in zece ani, prin mai multe vieti. Vieti nobile si amare, aplaudate si hulite, pline de birfe, extaze si scrisnet, dupa vechiul tipic al instalarii Noului la romani. In ce ma priveste, de trei ori am facut parte din juriile UNITER. O data […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }