DOCultura. „Totusi“ un documentar

  • Recomandă articolul
„Brad Pitt, Leonardo DiCaprio si Charlize Theron au intrat deja in afacere. Scorsese sustine ca, de fapt, asta vrea sa faca in locul blockbuster-ului programat. Cei doi tipi care incearca sa-mi opreasca inundatia din subsolul blocului zic ca si ei planuiesc sa se-apuce. Ar mai fi si amicul care a demisionat recent din functia care-i aducea citeva sute de mii de dolari pe an si care s-a decis sa traiasca din asta, desi n-are dram de experienta. E vorba, evident, despre febra documentarului…“, scrie un jurnalist in canadianul Globe and Mail, cu prilejul recent-incheiatului Hot Docs (Toronto), cel mai mare festival nord-american de film documentar. „Documentarul lui Alexandru Solomon e totusi un documentar“, scrie tot recent un comentator de filme roman (Andrei Cretulescu, Observator cultural nr. 314), in raspunsul la o intrebare spinoasa: „Avem cinematografia pe care o meritam?“. Pornind de la blindul regret din spatele lui „totusi“, sa revizitam o prejudecata de breasla cu radacini adinci si consecinte de durata. Alex Leo Serban remarca de curind (Dilema veche nr. 119) frecventa cu care presa americana a citit Moartea domnului Lazarescu in prelungirea „biografiilor institutionale“ ale documentaristului american Frederick Wiseman si regreta ca a ratat prilejul sa-l intrebe pe Cristi […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }