E periculos să manipulezi limba

Interviu cu Daša DRNDIĆ

  • Recomandă articolul
Pentru că literatura din ţările vecine merită să fie cunoscută, vă propunem un interviu cu scriitoarea croată Daša Drndić, care, în 2014, a fost invitata Festivalului Inter naţional de Literatură de la Timişoara, FILTM. Născută la Zagreb, în 1946, Daša Drndić a studiat Filologia la Belgrad şi a publicat romanele:The Road to Saturday (1982), Leica format (2003),A Feminist Manuscript or a Political Parable: The Plays of Lillian Hellman (2006), Sonnenschein(2007), April in Berlin (2009) şi Trieste (2011). Scriitorii din Europa de Est vor fi din nou în prim-plan în cadrul celei de a patra ediţii FILTM, care va avea loc în perioada 21-23 octombrie. În cartea dumneavoastră Trieste, găsim la un moment dat în jur de 40 de pagini cu nume de evrei care au murit în Al Doilea Război Mondial. O astfel de alegere pare să indice o preocupare pentru forma în care se prezintă o carte. E nevoie să gîndim cărţile altfel? Cred că a venit timpul ca forma prozei să se schimbe. Avem schimbări în societate, în toate domeniile, și cred că, în anumite aspecte, forma prozei de acum este depășită. Cred că și forma e importantă, nu doar conţinutul. Și forma poate să transmită ceva. Iar […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12888 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }