Efectul de ecou la „studiul literaturii“ in scoala
- 15-01-2002
- Nr. 99
-
Mihai FLOAREA
- ÎN DEZBATERE
- 0 Comentarii
De buna seama, nu sint singurul interesat de problematica mediatizata cu generozitate de redactia hebdomadarului Observator cultural in numarul 94/11.12-17.12.2001, pp. 15-17 – simpozionul de la Cluj Literatura in manuale si in scoala. Pe linga acest interes (justificat, intrucit sint profesor de literatura si limba romana), tin sa-mi exprim totodata surprinderea: nici unul dintre colegii mei de catedra din Liceul de Metrologie „Traian Vuia“ din Capitala n-a stiut de aceasta manifestare! Imi marturisesc fara jena ignoranta totala si in privinta „Asociatiei Nationale a Profesorilor de Limba si Literatura romana «Ioana Em. Petrescu»“, precum si in aceea a Scolii de vara pentru profesori!… Am incetat in ultimii ani sa ma minunez de multe – inclusiv de faptul ca doar 8-10% din dascalii Romaniei stiu (sau mai vor sa stie) de aparitia unor publicatii ale Societatii de Stiinte Filologice din Romania precum Limba si literatura romana – pentru elevi – ori Limba si literatura – pentru profesori; de foarte recenta asertiune a cuiva, conform careia „iesim dintr-o epoca in care textul era fundamental si intram (vai noua! – nota mea) intr-una in care imaginea (nu neaparat cea de arta) este suverana“1 etc. De aceea poate ca as fi trecut peste… „evenimentul din […]