„Eliade changed my life“ (I)

  • Recomandă articolul
M-am inscris la sectiunea despre Mircea Eliade a Congresului de istoria religiilor de la Bucuresti cu o oarecare timiditate: ce sa caut eu printre istorici ai religiilor, mi-am zis, care sigur vor discuta foarte tehnic vreo carte a lui Mircea Eliade, sa zicem cea despre samanism, in comparatie cu opiniile si cartile lor. in realitate, nu a fost, insa, asa. Participantii s-au referit mai mult la persoana lui Eliade, la relatiile cu el si doar la concepte generale eliadesti, fara tehnicitati deosebite. In mod neasteptat pentru mine, sectiunea despre Eliade a fost cea mai lunga dintre toate, semn ca aici numarul de participanti a fost cel mai ridicat. Totusi, cei trei organizatori romani nu prea s-au aratat la reuniuni, lucru de inteles, mi-am zis la inceput, data fiind prezenta lor necesara (si) la alte sectiuni. Mai tirziu, am incercat sa gasesc semnificatia mai profunda a acestui ciudat joc de prezenta/absenta. – Jocul prezentei si al absentei Cum stim, congresul a inceput spectaculos la Ateneu, gratie prezentei, subliniate de scurte dar foarte bune luari de cuvint, a presedintelui Basescu si a ministrului culturii Iorgulescu; ambii au vorbit despre Mircea Eliade ca figura inaugurala a istoriei religiilor in Romania. in putine locuri […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }