Eric Holder si minimalismul Biedermeier

  • Recomandă articolul
Eric HOLDER Hongroise Flammarion, 2002, 200 p., 15 euro Printr-un fel de lege nescrisa, literatura franceza pierde capital simbolic pe masura ce cistiga in cantitate. As putea spune chiar ca scade valoric, dar poate ma hazardez. Pe de alta pare, multi scriitori francezi constata acelasi proces, de inversa proportionalitate a cantitatii cu calitatea, iar polemicile iscate intre ei si media literara depasesc cu mult imaginatia bovaricului intelectual roman cu tropism occidental cronic. Se impun, acum, niste delimitari. Genul poeziei, cum bine observa Ion Simut in cazul Romaniei, subzista in constiinta publica franceza doar sub forma de exponat muzeal sau fenomen sectar. Suprafata de vizibilitate a poeziei franceze de astazi este cea a unui teren de fotbal raportat la intinderea Cimpiei Romane. Ramine proza, putin teatru – acesta din urma produce mai degraba voce decit litera, cum cred ca e si firesc – si o suma de eseuri diverse care fac valuri in presa literara, dar ramin necunoscute cititorului amator sau universitarului specializat. Romanul se vinde insa bine, aduce inca faima si bani. O sumedenie de premii rasplatesc cele mai bune proze ale anului, peste douazeci notabile, vreo cinci-sase importante pecuniar. Atit de importante, incit, odata cistigat, premiul iti ofera posibilitatea […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }