EVADARI DIN BIBLIOTECA. Napasta reclamelor
- 08-02-2007
- Nr. 358
-
Geo ŞERBAN
- OPINII
- 0 Comentarii
Ziduri, fatade, intersectii ale Capitalei, dinspre margini pina in inima orasului, sint invadate de panouri publicitare. Suvoiul ia proportii in zona Universitatii, ca sa nu mai vorbim de Piata Unirii. Deocamdata, a scapat mastodontul zis Casa a Poporului. Statiile subterane de metrou sint un rasfat pentru tot soiul de reclame. Pina de curind, aici dominau sloganurile de promovare la marci de tigari. Au fost interzise, ca un prim semn de aliniere la cerintele UE. Locurile lasate libere de Kent sau Pall Mall sint ocupate, treptat, de Vodafone, de Cosmote, de Orange, iar unde nu se inghesuie retelele de telefonie mobila dau buzna bancile, societatile de asigurari, cu promisiunile lor de avantaje peste avantaje. Atitea cintece de sirena mai-mai sa nauceasca mintile sarmanilor doritori sa se infrupte din beneficiile economiei de piata inainte de a cunoaste regulile stricte ale liberalismului economic. Cu severitatea acestor reguli nu e de glumit, dar nici nu e cazul a exagera cu precautiile. E o chestiune de educatie, de initiere si familiarizare cu o mentalitate de care abia incepem sa ne apropiem, dupa lunga perioada de obroc totalitar. in materie de educatie ar fi multe de facut. Sint corectii de adus in ce priveste comportamentul chiar […]