Există o cale regală pentru învăţămîntul românesc?

  • Recomandă articolul
Societatea de consum ai cărei exponenţi sîntem influenţează toate compartimentele vieţii, implicit pe acela al educaţiei. De prin 2007 încoace, am senzaţia că asistăm la mondenizarea şi tabloidizarea evenimentelor nefaste din sistemul de învăţămînt românesc. Examenele naţionale suscită interesul media tocmai din cauza rezultatelor slabe înregistrate de candidaţi. Cu acest prilej, revin în atenţie obsedantele acuze la adresa profesorilor care nu-şi fac treaba, este blamat întregul ambient educaţional, cu legile lui cu tot, este deplînsă pregătirea tot mai slabă a elevilor… Concluziile la care se ajunge nu reuşesc să clarifice punctele nevralgice, cu atît mai puţin să propună soluţii reale, aşa că învăţămîntul rămîne, pentru încă un an, o guvernare sau, cine ştie cît, fiul sărac în fonduri şi planuri fezabile al ţării. Cauzele eşecului şcolar Cu slăbiciunile (pentru a nu folosi un termen mai dur) din educaţie m-am confruntat atît ca elevă, cît şi ca profesor. Ca urmare a Menţiunii obţinute la Faza Internaţională a Olimpiadei de Limba şi Literatura Română şi a Premiului I la Faza Naţională, legea în vigoare îmi permitea echivalarea lor cu nota 10 la proba respectivă a examenului de bacalaureat. Inspectoratul Judeţean Gorj, cel de care aparţineam, a primit, în acest sens, un aviz […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.