Explorări în virtualitatea imediată. Adaptarea mediei la mediu

  • Recomandă articolul
În era digitală, produsele culturale suferă schimbări fundamentale în termeni de format și conținut informațional. Odată cu noile tehnologii, apar noi formate de media, adesea interactive, inteligente și foarte elaborate. Și totuși, în acest context, ce se întîmplă cu vechile forme de media? Este plauzibil scenariul în care divertismentul interactiv și sofisticat pe care îl inventăm astăzi să înlocuiască total formatele cu care am fost obișnuiți pînă acum? Pe termen lung este posibil. Cu toate acestea, o astfel de presupunere este prea îndepărtată în timp pentru a putea susține o dezbatere cît de cît relevantă. Și totuși, este interesant să analizăm raportul dintre cele două tipuri de media pe termen mai scurt. În anumite situații, media clasică pare să sufere un soi de evoluție darwiniană, în sensul în care începe să se adapteze la mediul digital. Un exemplu de mare notorietate care ilustrează această tendinţă este acela al lui Smiley – cîntărețul român de muzică pop, celebru în anii 2000. Anul acesta și-a făcut intrarea în spațiul digital cu un proiect de video blogging. Primele episoade au fost un fel de metavloggereală, în care Smiley se întîlnea cu persoane deja consacrate în mediul online, care să îl instruiască în arta […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12886 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }