Expozitie Modigliani la Paris

  • Recomandă articolul
In data de 2 martie s-a inchis una dintre cele mai deosebite retrospective Amedeo Modigliani, L’ange au visage grave, la Muzeul Luxembourg. Dupa o alta expozitie, foarte mediatizata si vizitata la Paris pentru ca alatura doua nume celebre, Matisse – Picasso (chiar daca pictura, arta celor doi e aproape imposibil de pus in relatie, lucru care ne face sa ne intrebam ce miza teoretica, curatoriala a avut aceasta intreprindere; poate ratiuni comerciale, pentru ca nici un curator nu poate stabili o legatura pertinenta intre cei doi, uleiul si apa), L’ange au visage grave a fost un omagiu facut cu rafinament si inalta tinuta stiintifica si muzeografica. In primul rind, am dori sa mentionam scenografia frapanta a expozitiei, realizata de Sylvestre Verger Art Organisation, sVo Art, care a reusit doua performante. Pe de-o parte, fiecare lucrare avea „montura“ sa proprie, spatiul de respiratie, adesea iluminarea proprie (capodoperele, marii maestri nu se expun ca la noi, la intimplare, in ideea ca oricum Brancusi, de exemplu, sau Brauner vor fi receptati la intensitatea potrivita chiar daca nu exista nici o gindire in spatele expunerii, iar soclurile, vitrinele, ca si ideile sint modeste) intr-un spatiu dominat de negru si umbra, creind efectul unor insule […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }