Extrase de presa

  • Recomandă articolul
„«Intimplare neobisnuita», asta pare sa fie cea mai potrivita definitie pentru La Tiganci, un spectacol sprijinit structural pe componente serioase: temele lansate de Mircea Eliade in cea mai cunoscuta nuvela a sa, La Tiganci, textul poematic al lui Cristian Popescu («ingerul bun al spectacolului», cum il numesc actorii), regia curajoasa, provocatoare a lui Alexander Hausvater, actori pregatiti pentru acest «exercitiu de libertate».“ Cristina MODREANU (Adevarul literar si artistic, iunie 2003) „La Tiganci este un spectacol fastuos, de o teatralitate luxurianta. Povestea profesorului Gavrilescu devine, in cutia cu miracole care este teatrul, un drum initiatic deopotriva pentru actori si spectatori.“ Ludmila PATLANJOGLU, (Adevarul, ianuarie 1994) „Pe Alexander Hausvater poti fie sa il iubesti, fie sa il detesti. Pentru ca propria-i substanta, eclatant imaginativa si declarat introspectiva, naste astfel de stari limita. La Tiganci nu este dramatizarea operei lui Mircea Eliade, ci rezultatul a ceea ce N. Manolescu ar numi «lectura infidela», singura, de altfel, cinstita fata de opera si autor. Este o mistica ba glumeata, ba blinda, ba catastrofica a cautarii esentei conditiei umane, prin notiunile de Libertate, Ludic si Dumnezeu.“ Doru MARES (Cotidianul, decembrie 1993)
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }