Festival de toamna la Chicago (IV)

  • Recomandă articolul
La leon – filmul de debut al argentinianului Santiago Otheguy – ar fi putut fi o bijuterie: travelling-ul in alb-negru de-o poezie nesfirsita pe riul Parana si jungla inconjuratoare, un sat de indigeni argentinieni la granita de nord, ducindu-si traiul modest, dar onorabil; apar paraguayeni refugiati din cauza unei saracii mai crunte, concurenta pentru joburi, sovinism local, inceputul distrugerii padurii din jur – simbol nu numai al unei probleme globale, dar si al demolarii unei ordini milenare. Tensiunea e densa, palpabila ca si ceata de pe mlastini, creste bine gradat, inexorabil, pina la tragedia finala. Totul bine filmat si jucat pina apare drama homosexuala, plantata fara legatura cu restul si stridenta, putind eventual constitui subiectul altui film. Asa, lasa, din pacate, senzatia unei demonstratii fortate, cu subiecte disjuncte. (Filmul a luat o Mentiune speciala la Berlin.) You, the Living, al suedezului Roy Andersson, cu doze de suprarealism si umor, e o noua variatiune pe tema destinelor aleator intretesute pe o pinza citadina contemporana, bine construit si simpatic, dar fara sa-mi lase senzatia de adincime. Poate n-am fost eu pe lungimea de unda necesara; juriul – gasind, evident, mai mult in el – i-a dat Premiul „Silver Hugo“ pentru regie (un […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }