FESTIVALUL ENESCU. Aventura muzicii continuă

  • Recomandă articolul
Aș puncta pentru început cîteva concerte excepționale de muzică de cameră, mai ales că nici nu sînt prea multe în economia planificată a Festivalului Enescu. Recitalul prestigiosului cvartet american Fine Arts – care anul acesta împlinește 65 de ani de cînd a fost înființat la Chicago – a avut în program lucrări de Haydn, Schumann și Enescu. Sonoritate amplă, sunet legat, un bun dozaj al efectelor. Punctul forte a fost în partea a doua a concertului, cînd celor patru muzicieni americani li s-a alăturat și pianista Alexandra Costin, pentru a interpreta una dintre capodoperele de maturitate ale maestrului Enescu, Cvintetul cu pian în la minor op. 29. Compus în 1940 și dedicat memoriei prințesei Elena Bibescu, lucrarea are o mare încărcătură armonică. Găsim aici acel rafinat sound specific lui Enescu, pe care l-a tot căutat pe parcursul întregii sale activități compoziționale; șiruri de sunete și armonii îngemănate se întrețes într-o textură diafană care reflectă un anume moment de grație estetică. Pianista Alexandra Costin a colaborat excelent cu meșterii americani pentru a reda cît mai fidel un întreg muzical de mare complexitate. Cu ani în urmă, partea de pian la același cvintet a fost susținută de regretata Lorry Wollfisch – președinta […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }