FESTIVALUL ENESCU. Jurnal de festival

  • Recomandă articolul
Cea de a XX-a ediţie a Festivalului Internaţional „George Enescu“ s-a încheiat. Nu mă sfiesc să o numesc o ediţie de colecţie. Argumente sînt multe şi evidente. Personal, mă voi referi acum şi aici doar la momentele care m-au impresionat profund şi din care am învăţat lucruri esenţiale. Le reamintesc însă cititorilor mei că nu am fost prezentă la toate concertele şi că, de această dată, am selecţionat atent şi am ales după principiul mai puţin este, de fapt, mai mult. A fost o opţiune personală şi, desigur, subiectivă. De la Murray Perahia am primit lecţia pianistului artist care îşi pune personalitatea, simţirea şi ştiinţa pentru a face din muzica lui Mozart o prima donna strălucitoare şi opulentă, conştientă de forţa şi de valoarea ei unice.   De la Daniel Barenboim am primit un Mozart în care pianul este integrat ansamblului, coborît – sau ridicat – la nivelul fiecărui instrumentist solist virtuoz într-o ţesătură filigranată ce poartă emblema „toţi pentru unul şi unul pentru toţi“. Ambele variante poartă pecetea interpretului de geniu. De la Tom Koopman am învăţat că un Recviem de acelaşi divin Wolfgang Amadeus Mozart poate primi sonorităţi camerale discrete, fără a pierde nimic din expresivitate şi simbol, […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }