Festivalul „Enescu“ la apogeu

  • Recomandă articolul
Sa reluam periplul nostru muzical prin Festivalul International „George Enescu“ acolo unde l-am intrerupt la sfirsitul saptaminii incheiate cu redeschiderea anului scolar si concertului lui Maxim Vengherov de la Sala Palatului. Noua portie de muzica a debutat luni cu un intermezzo neasteptat, dar nu mai putin atragator. Chiar daca introducerea unei secvente mai putin ortodoxe si fara nume zanganitoare a putut atrage remarci ironice, credem ca „Romanian Cello-Bassissimo“ a fost o gura de oxigen, un respiro binevenit si necesar. Cu atit mai mult cu cit nume importante ale violoncelului (i-am numit pe Alexandra – o urmarim cu placere de pe vremea cind era… Alexandrina – Gutu si Marin Cazacu) si contrabasului (Marc, Botand, Thomasz) din Romania au strins in jurul lor citiva tineri muzicieni, realizind o excelenta seara de muzica. In formula rar abordata in concerte – cu mare public – alegind un repertoriu cu „lipici“ in variante si transcriptii originale – unele chiar ale maestrului Marin Cazacu, animator si motor al acestor formule cu aerul de jam-session, cei prezenti n-au putut decit sa se bucure si sa aplaude. Spre entuziasmul unanim al spectatorilor si al muzicienilor. Un Adagio cu patru violoncele si contrabas de Albinoni, alte piese pentru patru […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }