FESTIVALUL „GEORGE ENESCU“. Slalom printre concerte

  • Recomandă articolul
Dacă scriu că nu m-au marcat în mod deosebit concertele susţinute de London Symphony Orchestra, dirijată de Ion Marin, şi mai ales versiunea destul de mecanică la Suita pentru orchestră nr. 2 de Enescu, probabil că voi fi considerată, în cel mai bun caz, originală. Excepţionala orchestră britanică ne-a dat senzaţia că deja nu mai face efortul de a se adapta unei situaţii sau alteia, deoarece cîntă atît de mult şi de bine în felurite ocazii şi săli, încît un festival ca acesta nu o mai impresionează. Pe de altă parte, venind cu dirijorul său principal, Filarmonica din Berlin ne-a copleşit pe toţi. Urmează Filarmonica din Viena şi din nou Concertgebouw Amsterdam, unele dintre cele mai titrate orchestre din lume. Acestea vor închide lista formaţiilor pentru care perfecţiunea reprezintă starea de normalitate şi care au adus la Bucureşti, şi la această a 22-a ediţie a Festivalului Enescu, aerul marilor scene ale lumii. Chiar dacă, în acest caz, nu vorbim neapărat despre perfecţiune, m-am simţit foarte bine la concertele Orchestrei Filarmonicii din Sankt Petersburg, dirijate de Yuri Temirkanov, care, în cele două programe intens ruseşti, cu muzică de Rachmaninov, Rimski-Korsakov, Ceaikovski şi Şostakovici, avîndu-i ca solişti pe Elisabeth Leonskaja şi Valeriy […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.
object(WP_Term)#12886 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }