FESTIVALUL INTERNATIONAL DE FILM DE LA VIENA – 2002. Vienala – intre best of si who’s next

  • Recomandă articolul
Desfasurindu-se spre sfirsitul lunii octombrie, Festivalul International al Filmului de la Viena are avantajul ca este programat dupa cele mai importante festivaluri din lume – Berlin, Cannes, Venetia, Toronto –, avind deci ocazia sa prezinte la creme de la creme a unui an cinematografic, si in buna masura o si face, dovada fiind Omul fara trecut al lui Kaurismäki, Halbe Treppe al lui Andreas Dresen sau Oasis al sud-coreeanului Lee Chang-Dong, toate distinse cu premii speciale la festivalurile amintite; ambitia sa secreta este insa de a da o noua sansa debutantilor, reuniti in sectiunea Who’s next, unde l-am regasit si pe Cristi Puiu cu Marfa si banii. De o atentie speciala s-au bucurat si documentaristii, gala de deschidere a festivalului programind Être et avoir al francezului Nicolas Philibert, povestea plina de sensibilitate a unei clase primare dintr-un satuc din Auvergne, a drumului spre cunoastere si autodescoperire a unor napirstoci condusi cu tact de un invatator cu harul profesiei in singe. Tot in sectiunea dedicata filmului documentar – deosebit de bogata: 35 de filme! – s-au putut vedea Bowling for Columbine al americanului Michael Moore, distins cu un premiu special la Cannes pentru satira sa la adresa maniei pentru arme a […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }