„Fidelitatea e sexy“. Dialog cu Frédéric Beigbeder

  • Recomandă articolul
Pentru ca Beigbeder nu e un boem, ci un estet erou al autenticitatii, un petrecaret fragil care-si lipeste poza de addicted pe stilul propriilor proze, care doreste prea mult de la viata pentru a nu simti pe pielea lui sau a personajelor sale vidul unei lumi care si-a vindut sufletul. Inainte de a lua loc pe scena salii Elvire Popesco, in fata unui public foarte curios si dornic de seductie, desi nu foarte numeros, Frédéric Beigbeder a acceptat sa raspunda citorva intrebari. Credeti ca nocivitatea publicitatii poate fi contracarata cu propriile arme printr-o punere in rama fictionala, asa cum ati incercat in romanul 199.000 lei? Nu stiu daca misiunea unei carti sau a artei in general este de a transforma lumea, cred ca e ceva foarte ambitios. S-a intimplat ca o carte sa-mi schimbe viata, sa-mi deschida ochii, dar se intimpla destul de rar ca un roman sa poata avea pretentia de a revolutiona lumea. Nu, 199.000 lei este o satira, o caricatura a lumii publicitatii. Am vrut sa descriu rotitele, modul de functionare al acestei meserii. Am vrut sa arat ca aceasta meserie guverneaza astazi planeta, ne fasoneaza dorintele, deci m-am amuzat mult sa scriu un roman care se […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }