FILM

  • Recomandă articolul
´´´´´ – maxim — – subminimum ´´´´ Cartea de capatii (The Pillow Book, UK- Franta-Olanda, 126’) de Peter Greenaway. O firma putin cunoscuta (SC ColorFilm SRL) isi incearca norocul distribuind un film de cinemateca (dateaza din 1996, cind ar fi fost bun pentru salile d’art et d’essai pe care nu le avem) sau pentru proiectii omagiale de festival (s-a vazut la DaKINO). Manifest si in acelasi timp necrolog al cinemaului care „moare“ (dupa declaratiile autorului), optind riscant intre a fi „realitate“ sau spectacol pentru o vocatie terta, ca scriere (in speta, pe corpurile nude ale personajelor). ´´´´ Prietenie absoluta (The Constant Gardener, SUA-UK, 129’) de Fernando Meirelles. Prolificul regizor brazilian isi extinde bravurile pe mapamond prin ecranizarea unui al doilea roman socio-poltic si pe deasupra exotic, erotic si de spionaj: dupa proza lui Paulo Lins din Cidade de Deus, cea a lui John le Carré despre promiscuitatea africana speculata criminal de consortiile globalizate ale fabricantilor de medicamente. Plus suspiciunea unei crime in familie. Exista insa si nerv cinematic valid si Ralh Fiennes adus eficient din Pacientul englez. ´´´ Calea imparatului (La Marche de l’empereur, Franta, 80’) de Luc Jacquet. Reper retrospectiv ar fi Nanook of the North al lui Flaherthy. […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }