FILM

  • Recomandă articolul
´´´´´ Si inima mi se opri in loc (De battre, mon coeur s’est arrêté, Franta, 107’) de Jacques Audiard. Parca niciodata inceputul de an nu fu mai frumos sufletului nostru cinefil, in ciuda (sau gratie?) noii disparitii din peisaj a filmelor romanesti. Intr-un singur trimestru: Iosseliani (Lundi matin) si Jurmusch (Broken Flowers), Greenaway (The Pillow Book) si Ang Lee (Brokeback Mountain). Ce-i drept, unele titluri dateaza de ceva ani, dar lista continua si trebuie sa inghesuim in fraza, spre satisfactia tematistilor socio-politico-istoristi, si pe Spielberg (Munich), si noi artizani versati si oportuni, ca Stephen Gaghan (Syriana) sau George Clooney regizor (Good Night and Good Luck). Si iata, inainte de echinoctiu, meritindu-si numele, acest De battre, mon coeur s’est arrêté, care nu pentru ca tocmai a luat opt César-uri ne-a placut poate mai mult decit merita. Ce-a putut sa faca Jacques Audiard (trecut de 50 de ani, dar ignorat de dictionarele dinainte de anul 2000, in favoarea tatalui sau, Michel, mai ales scenarist de filme medii), ce-a putut scoate dintr-un „simplu“ remake al unui polar american din anii ’70 (Fingers de James Toback, adaptat in franceza sub titlul Mélodie pour un tueur) tine de un fond de culturalitate profesionala ajunsa la […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12882 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }