FILM. Aurora, un posibil nou început al Noului Cinema

VIDEO trailer Aurora

  • Recomandă articolul
La un deceniu după Marfa şi banii, cel mai nou film al înaintemergătorului Cristi Puiu combate stagnarea din cinematografia noastră. Noul Cinema Românesc s-a născut în primul an al mileniului trei: pe 1 iunie 2001, avea premiera lungmetrajul de debut al lui Cristi Puiu, Marfa şi banii, deschizător de drum pentru cineaştii autohtoni. Însă adevărata recunoaştere internaţională a „Noului Val“, cum era atunci botezat, a venit patru ani mai tîrziu, odată cu cel de-al doilea lungmetraj al regizorului, Moartea domnului Lăzărescu, apreciat de criticii şi cinefilii din întreaga lume. Acum, în primul an al noului deceniu, prin Aurora, acelaşi Cristi Puiu examinează, implicit, fundamentele modelului cinematografic (transformat treptat într-o modă) pe care el însuşi l-a introdus şi impus. Cu personajul central, inginerul metalurg Viorel Ghenghea, facem cunoştinţă (în noua versiune a filmului, lansată pe 11 martie în circuitul cinematografic autohton) încă din pregeneric. În halat de lucru şi cu cască de protecţie, el se integrează perfect într-un decor (post)industrial cunoscut. Îl vedem vorbind cu un coleg de muncă, fără a auzi ce-şi spun unul altuia din pricina zgomotelor specifice unei fabrici, apoi izolat, meditînd pierdut sau mîngîind un cîine.   După generic (în care, la distribuţie, nu apare numele interpretului […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.