FILM. Cultul imaginilor miscatoare

  • Recomandă articolul
Considerind productia cinematografica – sau macar o parte a ei – o forma a artei, putem afirma ca aceasta este astazi singura ramura artistica capabila sa trezeasca interesul unor mase mari de oameni. Orice alt domeniu artistic s-a dovedit a fi exclusivist, apanaj doar al cunoscatorilor. Se intelege, e vorba aici de artele contemporane, nu de creatiile renumite si recunoscute, care sint cautate de mii de turisti in muzee importante, dintr-un soi de snobism cultural in majoritatea cazurilor. In mod firesc, se pune intrebarea: cum a devenit arta cinematografica una dintre cele mai grandioase intreprinderi mondiale? Cred ca o cauza o constituie chiar creatorii, care tocmai in acest domeniu sustin, pina acum in cea mai mare masura, teoria aristoteliana a mimesis-ului. Se poate observa ca artele plastice s-au bucurat de succes semnificativ pe plan social pina in momentul cind s-au rupt total de reprezentarea lumii inconjuratoare. Munca echipei de filmare este determinata intr-o buna masura de faptul ca tehnica ofera sansa unei reprezentari mai verosimile decit in cazul celorlalte mass-media. Chiar si filmele science-fiction care, in aparenta, se deroga din start de cerinta aristoteliana a reprezentarii verosimile, se conformeaza in conceptia regizorala acestei reguli prin actiunea unitara a filmului si […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }