FILM. DaKINO de la „nu“ la „da“

  • Recomandă articolul
A fost pentru a doua oara, din 1998, cind mi s-a cerut sa asigur preselectia pentru DaKINO. Am facut-o, cot la cot cu colega mea Doina Bunescu si trebuie sa spun ca lucrurile au mers ca unse. Am vazut, fiecare dintre noi, toate, dar absolut toate filmele (scurtele si documentarele, peste 250 de bucati), dupa care, la final, ne-am confruntat „da“-urile, „nu“-urile si „poate“-urile. Cu foarte mici exceptii (unele fericite, altele mai putin), am avut mina libera. Am privilegiat filmele a caror durata a fost de bun-simt (rare au fost cazurile in care au „sarit“ peste 20 de minute), precum si cele fara dialoguri. Am fost, amindoi, foarte aspri in verdicte (staff-ul festivalului ne-a „somat“ sa nu alegem decit ce e mai bun, o data pentru ca festivalul urma sa tina mai putin decit de obicei si, a doua oara, pentru ca selectia de anul trecut fusese, se pare, discutabila), mai ales cu filmele romanesti si frantuzesti (cele mai numeroase), in care am taiat ca-n carne vie. Am fost insa ceva mai indulgenti cu restul nationalitatilor (spanioli, austrieci, italieni, britanici, turci etc…), tocmai pentru a da acoperire titulaturii de „festival international“, si nu franco-roman. E o hiba care pe viitor […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }