FILM. Departe de Noul Cinema

  • Recomandă articolul
Cînd aude numele lui Stere Gulea, cinefilul român se gîndeşte automat la Moromeţii (1988) şi, posibil, la documentarul coordonat de el Piaţa Universităţii – România (1991). Din păcate, nu e exclus ca regizorul, deşi a reintrat în circuit după o lungă pauză şi are planuri mari de viitor, să rămînă în istoria filmului autohton doar cu aceste două titluri.   Weekend cu mama este numele filmului cu care Stere Gulea revine în cinematografe după mai mult de 12 ani de la Stare de fapt. (În paranteză fie spus, e iritant faptul că toată lumea ignoră azi grafia „weekend“ recomandată de dicţionare, preferîndu-i varianta engleză.) Weekend cu mama este şi titlul proiectului care a cîştigat, în urma contestaţiilor, o finanţare la concursul CNC din 2005. Numai că atunci scenariul era semnat de regizor împreună cu Cristian Mungiu, iar acum tînăra scriitoare Vera Ion (care şi-a lansat romanul omonim simultan cu filmul) este creditată drept coscenarist, în timp ce contribuţia autorului primului lungmetraj românesc laureat cu Palme d’Or a fost trecută sub tăcere. Explicaţia acestei situaţii o găsim în precauţia lui Cristian Mungiu ca, după succesul mondial cu 4, 3, 2, numele său să nu fie asociat cu vreo producţie cinematografică (sub)mediocră. […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12884 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }