FILM. Devorat de propria îngîmfare: Youth

VIDEO trailer Youth

  • Recomandă articolul
Paolo Sorrentino este un obişnuit al celor mai importante competiţii cinematografice internaţionale, dar a fost validat şi de reprezentanţii publicului larg, cînd, anul trecut, La Grande Bellezza, i-a adus Oscarul. Or, asta îl face abordabil ambelor grupuri cinefile şi confirmă că regimul de funcţionare al celor două lumi începe să semene – festivalurile caută tot mai mult cinema digerabil (şi) pentru spectatorul de multiplex, iar la mall se pot viziona şi produse ceva mai artsy decît, să zicem, acum zece ani.   Cert e că, la fel ca alţi cîţiva auteuri italieni ajunşi recent la apogeul carierei, şi napoletanul tinde să elaboreze întrun mod foarte sofisticat pe marginea ideilor care îl preocupă, dînd, totodată, tonul unei tendinţe eclectice. Dacă restul valurilor naţionale se afirmă prin conservarea minimalismului şi prin redarea seacă a unor istorii individuale periferice, cineaşti precum Sorrentino optează pentru tablouri grandios-exuberante. Dintre toate demersurile realizate în acest fel, Youth pare cel mai dornic să impresioneze, să opereze îndrăzneţ cu aforisme, să reconstituie cît mai multe activităţi specifice bogătaşilor, ţintind, pesemne, către fiecare laur în parte.   Despre film, Sorrentino spune că „totul e foarte simplu, foarte liniştit“, invers faţă de proiectul lui anterior – afirmaţia şi-o fundamentează pe […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

Comentarii utilizatori

Comentariile sunt închise.