FILM. Filmul românesc – la locul lui, pe val

  • Recomandă articolul
Chiar dacă nu au existat filme româneşti în competiţia festivalului, producţia autohtonă de cinema nu e în scădere, nici sub aspectul cantităţii, nici al calităţii. Dimpotrivă, au existat şi în acest an surprize plăcute, care completează tabloul cinematografiei româneşti, cinematografie care are şanse să devină mai dinamică, dacă surprizele nu se opresc aici. Un lucru anormal care funcţionează de minune în România e că tinerii, uneori neprofesionişti, alteori cu experienţă puţină, reuşesc să construiască un film cu mai mult simţ de răspundere decît cei care se consideră sau au fost catalogaţi drept profesionişti. Cel mai bun lucru care s-a întîmplat pentru filmul românesc la TIFF, în 2008, este că s-a recunoscut oficial că filmul românesc independent are viitor şi că există oameni capabili să dezvolte această categorie. Fără a fi în competiţie, Elevator (regia George Dorobanţu) a obţinut un premiu pentru debut (deşi e mai corect spus că George Dorobanţu a obţinut Premiul pentru debut). Filmul este deja o vedetă în presa românească. Primul lungmetraj semnat George Dorobanţu, impecabil construit în ceea ce priveşte regia, imaginea, montajul. Ştiţi deja că e un film, a cărui producţie a costat 200 de euro. Să ne mai mirăm o dată că se poate […]
Acest continut este doar pentru abonati. Pentru abonament Observatorul Cultural apasati aici.

object(WP_Term)#12883 (11) { ["term_id"]=> int(19326) ["name"]=> string(7) "Nr. 901" ["slug"]=> string(6) "nr-901" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19326) ["taxonomy"]=> string(7) "numbers" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(31) ["filter"]=> string(3) "raw" ["term_order"]=> string(1) "0" }